betöltés folyamatban...

Hogyan készítsd fel a gyermekedet a játszóházi biztonságra?

A játszóházba indulás izgalmas program a gyerekek számára, de neked, mint szülőnek érdemes felkészítened őket a biztonságos és kulturált játékra. Ha előre elmagyarázod a szabályokat és megtanítod az alapvető viselkedési normákat, sok kellemetlenséget és esetleges balesetet elkerülhetsz. Az alábbi tippek segítenek, hogy a gyermeked játszóházi kalandjai gondtalanok legyenek.

1. Magyarázd el a szabályok fontosságát!

Fontos, hogy a gyermeked megértse, a szabályok betartása nem akadály, hanem a biztonságos szórakozás záloga.

Mit mondhatsz neki?

„A játszóházban azért vannak szabályok, hogy mindenki jól érezze magát, és ne történjen baleset.”

„Figyelj a táblákra és a játszóházi dolgozók szavára!”

Mit taníts meg neki?

  • Várja ki a sorát a csúszdánál.
  • Ne másszon vissza a csúszdán!
  • Ne tolakodjon vagy lökdösődjön a játékok között.

2. Tanítsd meg a biztonságos játék alapjait

Segíts neki elsajátítani az alapvető biztonságos viselkedést, hogy bátran, de felelősségteljesen játsszon!

Mit mondhatsz neki?

„Ne mássz fel túl magasra, ha nem vagy biztos benne, hogy le tudsz jönni!”

„Mindig két kézzel kapaszkodj a mászókán!”

„Ha elesel, ne ijedj meg, de szólj egy felnőttnek, ha fáj valamid!”

Mit taníts meg neki?

  • Hogyan használja helyesen a csúszdát és a mászókát.
  • Hogyan álljon fel gyorsan egy esés után, hogy elkerülje az ütközéseket.
  • Hogy ne húzzon maga után játékokat vagy tárgyakat, amelyekben más eleshet.

3. Tanítsd meg a másokkal való játék tiszteletére

A közös térben fontos a kulturált viselkedés, amelyet neked is érdemes előre átbeszélned vele.

Mit mondhatsz neki?

„Figyelj oda a kisebb gyerekekre, ne lökdösődj!”

„Ha valaki sír vagy elesik, ne nevess rajta, hanem inkább segíts neki!”

„Ne vedd el más kezéből a játékot, inkább kérdezd meg, hogy hadd játssz te is!”

Mit taníts meg neki?

  • Hogyan kérjen bocsánatot, ha véletlenül meglök valakit.
  • Hogy segíteni mindig jobb, mint nevetni más baján.

4. Készítsd fel a veszélyhelyzetek felismerésére

Fontos, hogy a gyermeked tudja, mikor kell segítséget kérni.

Mit mondhatsz neki?

  • „Ha eltűnök a szemed elől, ne menj messzire, és kérj segítséget egy játszóházi nénitől vagy bácsitól.”
  • „Ha valami fáj vagy megsérülsz, azonnal szólj egy felnőttnek!”

Mit taníts meg neki?

  • Hogy ne féljen segítséget kérni, ha baj van.
  • Ismerje fel, ha egy játék veszélyessé válik számára.

5. Figyelj a ruházatra és a személyes tárgyakra

A megfelelő ruházat és a felesleges tárgyak mellőzése jelentősen hozzájárul a biztonságos játékhoz.

Mit mondhatsz neki?

  • „Ne viselj hosszú zsinóros pulcsit vagy ékszereket, mert beakadhatnak!”
  • „Cipőd legyen jól bekötve, hogy ne ess el!”

Mit taníts meg neki?

  • Hogy mindig nézze meg, biztonságosan áll-e rajta a cipő.
  • Hogy elrakja a kilógó zsinórokat vagy laza ruhadarabokat.

6. Készítsd fel az önálló játékra

A játszóházban nem mindig tudsz folyamatosan mellette lenni, ezért fontos az önállóságra nevelés.

Mit mondhatsz neki?

  • „Bár én itt vagyok, próbálj meg egyedül is játszani.”
  • „Ha bármi baj van, nyugodtan keresd meg a játszóházi dolgozókat!”

Mit taníts meg neki?

  • Hogyan találjon vissza hozzád vagy a kísérőjéhez.
  • Hogy ne hagyja el a kijelölt játszóteret.
Tetszett a cikk? Oszd meg ismerőseiddel!

Szakértőink

Maczkó Nóra
pre- és posztnatál tréner, dietetikus, kinesio és kismama tape terapeuta, hormonegyensúly tanácsadó, metamorf masszőr, vezetett meditációs szakember és gyakorló Anyuka
Szentes-Torkos Dóra
Klinikai szakpszichológus, Pár- és családterapeuta, Integratív hipnoterapeuta
Oláh Gabriella
klinikai-és ifjúsági szakpszichológus, integratív gyermekterapeuta
Horváth Réka
perinatális szaktanácsadó
Vargáné Bella Tünde
furulyatanár és zeneóvodai foglalkozásvezető szaktanár
Szűrné Hodossy Hajnalka
kismama jógaoktató, dúla, szülésfelkészítő tréner, kismama és női intim torna tréner, intim medical specialista, intim fitnesz oktató, babás jógaoktató, hatha jógaoktató
Hegedűs Orsolya
szülő-gyermek-ifjúsági coach, kapcsolatközpontú terapeuta, pedagógus